Cinkciarz case. 4 rzeczy które powinieneś wiedzieć, by wizerunek liczyć w milionach.

fot. wirtualnemedia.pl
fot. wirtualnemedia.pl
No to burza. Byli prezydenci wyskoczyli przed szereg. Marketingowy ruch Cinkciarz.pl dzieli naród na tych, którzy globalnie patrzą z punktu widzenia wizerunku i tych, co krótkowzrocznie komentują made in Poland. W mojej opinii, kwestia decyzji firmy o identyfikacji z marką Chicago Bulls jest bezsprzecznie bardzo trafna. W Polsce od pokoleń mamy problem z ekspozycją sukcesu i umiejętnością informowania o swoich mocnych stronach. Cinkciarz.pl planując ekspansję na światowy rynek, podłączył się pod spektakularność Bullsów i tym samym zgrabnie przejął część splendoru. Od teraz trudno będzie im zabrać skojarzenia i wartości, do których aspirują: światowe i ambitne cele, wielkie nazwiska i konsekwentnie realizowany sukces.

Co powinieneś wiedzieć zanim podpiszesz umowę sponsoringową, aby Twój wizerunek i biznes maksymalnie skorzystał?



1. Będziesz w światłach reflektorów.
Będziesz miał zadania, które wypchną Cię na pierwszy plan. Jeśli do tej pory, Twój wizerunek był widoczny pod marką bloga, kanału YT, w druku, o którym Ty decydowałeś, jest wielce prawdopodobne, że teraz będziesz bardziej zobowiązany bywać i wyglądać tak, by było to spójne z przekazem marki i kierunkiem marketingowym brandu, za którym stoisz. Ważne, by zachować siebie i umiejętnie połączyć cele firmy i Twoje włąsne. Ważne, by uspójnić przekaz marki i Twoją osobowość.

2. Ubierz się dokładnie, jak trzeba.
Gdy zaczynasz współpracę z firmą z branży fashion – zadba ona o Twój look profesjonalnie. Jesteś wizytówką i Twoje pozytywne powiązanie z komunikatem marki powinno być widoczne. Jeśli masz umowę z inną branżą i nie otrzymasz szczegółowych instrukcji, będziesz musiał samodzielnie wziąć odpowiedzialność za wygląd. Mówiąc, że wiążesz się z jasnym przekazem marki, społeczność oczekuje pewnych wzorców, które uwiarygadniają decyzje Twojej firmy.

3. Zachowuj się, jak ktoś, kto wierzy w siebie na 100 %
Przyjmij rolę i jeśli jeszcze nie znasz tekstu, to się go naucz! Jeśli nie uwierzysz w swoją siłę, nikt nie uwierzy. Wchodzisz w środowisko i zyskujesz publikę, która oczekuje profesjonalisty. Rozejrzyj się po świecie. Wokół Ciebie jest na pewno wiele osób, które możesz uznać za wzór. Przeanalizuj, co robią, by doskonale wypadać w oficjalnych i całkiem nowych sytuacjach. To mechanizmy. Spróbuj je rozpoznać. Będą bardzo przydatne.



4. Płacisz grube miliony i musisz wiedzieć, jak się tym bolidem poruszać!
Doskonale wiesz, że budżet kontraktowy to dopiero połowa budżetu, jakiego wymaga profesjonalna oprawa w marketingu sportowym. Przy takich inwestycjach nie ma absolutnie miejsca na koszty nietrafionych decyzji przy eksponowaniu marki. Otaczaj się ludźmi, którzy doskonale wiedzą, jak to robić.
A tak swoja drogą . Gdyby w podobnej sytuacji znalazł się prezydent Barack Obama po sprawowanym urzędzie i w swoim znanym stylu w perfekcyjnie skrojonym garniturze i z naturalnym uśmiechem rzucił „To wielka duma dla Ameryki, że nasze amerykańskie firmy, budują biznesową potęgę na świecie. Jestem z Was dumny Amerykanie!”. Jakie byłyby komentarze? Jak myślicie?

Opinie na temat tego, czy przyjęcie zaproszenia przez dwóch byłych prezydentów było dobrym, czy złym ruchem dla nich samych, pokazują jak wciąż męczą nas demony przeszłości i skromności.

To, czego mi zabrakło przy konferencji Cinkciarz.pl , to przygotowanie prezydentów do roli, którą mieli pełnić podczas tego wydarzenia i stworzenie środowiska, w którym będą godnie reprezentować zarówno markę, kraj, jak i siebie samych. Jak zadbać o frekwencję na konferencji i wiarygodnie przedstawić jej uczestników? To świadoma komunikacja i pełna współpraca wszystkich stron.

Wielu sukcesów Wam życzę! W sporcie, kulturze i biznesie :-)
Joanna
Trwa ładowanie komentarzy...